ساختار سوله دام

ساختار سوله دام باید دارای فضایی باز و یا به عبارتی دارای یک دستگاه تهویه مناسب و استاندارد باشد. از بخش‌های مهم در صنعت، دامداری است. این قسمت، برای ارائه مایحتاج و نیاز مردم به مواد خوراکی دامی، نقش مهمی را در بازار ایفا می‌کند.

دام و همین طور طیور، از جمله بخش مهم خوراکی در کشور‌های جهان می‌باشد. مصرف گوشت و همین طور شیر، در طول روزانه و یا هفتگی، برای بدن انسان به شدت لازم است. به هر جهت، برای تامین نیاز هر فرد در روز، باید میزان تولید و پرورش دام، به شکل گسترده انجام شود.

در هر صورت، تولید گوشت دامی، از مهم‌ترین قسمت‌های صنعت و بخش صادرات است. برخی از کشور‌ها، به دلیل عدم شرایط مطلوب برای نگهداری از دام، نیاز به واردات گوشت دارند. بنابراین گوشت با توجه به نوع دام نیز متفاوت است. با این حال، بسیاری از کشور‌ها، خواهان واردات گوشت به کشور خود برای تامین نیاز افراد جامعه می‌باشند. به همین دلیل، وجود سوله نقش بسیار پر رنگی را در این زمینه ایفا می‌کند.

سوله دارای ساختار بسیار مناسب و استاندارد برای نگهداری از دام است. البته صاحبان مشاغل، برای کسب سود در این فضا، شرایط مناسبی را برای نگهداری از دام انجام دهند. شرایطی که بتوان به کمک آن، با کمترین هزینه، به بالا‌ترین میزان سود دهی رسید.

تعداد زیادی گاو در یک سوله

ساختار سوله دام و تجهیزات کاربردی آن

مهم‌ترین نکته در رابطه با بهره‌مندی از سوله برای دام، قیمت نهایی و ثابت آن است. بسیاری از افراد، در این حوزه، نسبت به فعالیت خود، ابتدا برآورد هزینه‌های جاری را انجام می‌دهند. هر نوع سوله، با ساختار خاص به خود، دارای هزینه متفاوت می‌باشد که توسط معتبرترین شرکت سوله سازی اصفهان قیمت‌ها مشخص می‌شود.

بنابراین مقرون به صرفه‌ترین نوع سوله، کارایی و ارزشمندی بالایی در چشم کارفرما دارد. قیمت نهایی برای بهره‌مندی از یک سوله، ابتدا به شرایط جغرافیایی بر می‌گردد. از جمله نکات قابل توجه موقعیت آب و هوایی برای ساخت سوله دام است. هر نوع آب و هوایی، نیاز به استاندارد خاص و استفاده از انواع فلزات و بدنه متفاوت دارد. با این حال، هزینه ساخت سوله، به میزان قابل توجهی، به جنس سوله بستگی دارد.

برای هر نوع شرایط آب و هوایی، جنس سوله به شکل خاص ساخته می‌شود. البته زمان و نوع تجهیزات کاربردی برای سوله، به افزایش و کاهش هزینه تاثیر زیادی می‌گذارد. البته ساخت سوله، مانند ساخت یک ساختمان یا بنا نیست. بلکه باید از افراد متخصص در این حوزه استفاده کرد. افرادی که بتوان به کمک آن‌ها، نیاز‌های اولیه و دانش کافی برای ساخت سوله دام را دارند. بسیاری از شرکت‌های معتبر ساخت سوله گاوداری می‌توانند نیاز صاحبان کسب و کار را به خوبی برآورده سازند.

ساختار سوله دام و عوامل ساخت آن

در مورد ساختار سوله دام، عامل‌های زیادی دست در دست هم می‌دهند تا سوله به شکل متناسبی ساخته شود. اولین نکته، کاربرد ساختار مناسب برای سوله دامداری است. با توجه به این موضوع، ابتدا باید از به روز‌ترین و مدرن‌ترین نوع سوله فلزی استفاده کرد. این نوع از سوله، می‌تواند برای سالن‌های کوچک و سنتی مناسب باشد.

به هر جهت، اندازه سوله می‌تواند بزرگ و یا در سطح کوچکی با توجه به نیاز کارفرما باشد. البته متراژ‌های بسیار کوچک از نوع سیصد متر، می‌توانند از نوع سنتی ساخت سوله برای دام باشند. این روز‌ها، بیشتر صاحبان کسب و کار، برای سوله دام، از اندازه و گسترده بسیار بزرگ استفاده می‌کنند. فضایی که به کمک آن، بتوان یک محیط ایده آل را به وجود آورد. سوله استاندارد برای دام، باید دارای یک فضا مناسب و محوطه ایده آل باشد. از جمله نکات مهم برای ساخت سوله و تجهیزات آن، دستگاه تهویه هوا است.

چند عدد گاو در میان علوفه

از دلایل مهم برای استفاده از دستگاه تهویه هوا و یا هوادهی مناسب در فضای سوله دام، افزایش شیردهی برای دام است. ورود اکسیژن به قسمت داخلی بدن گاو، می‌تواند میزان هورمون‌های موجود در بدن گاو را افزایش دهد. به همین جهت، با افزایش تمامی هورمون‌های موجود در بدن گاو، میزان شیردهی آن نیز افزایش پیدا می‌کند.
به همین دلیل، به شکل قابل توجهی، افزایش شیر مساوی با بالا رفتن میزان سود در کار است. سود در دامداری، به تولید بیشتر گوشت و شیر منتهی می‌شود.

ساختار سوله دام و کیفیت در فولاد آن

از نکات ارزشمند دیگر در رابطه با ساختار سوله برای دام، کیفیت در فولاد آن است. فولاد، نقش تعیین کننده‌ای در ساختار سوله دارد. فولاد می‌تواند بر روی قیمت نهایی و هزینه‌های جاری در ساخت سوله، تاثیر بسیار زیادی را از خود نشان دهد. برخی از افراد برای تولید سوله، از فولاد و جنس ضعیف و غیر استاندارد استفاده می‌کنند. این مطلب، منجر به کاهش کیفیت و همین طور اختلال در کسب و کار می‌شود. البته نخستین و ابتدایی‌ترین وظیفه برای هر سازنده‌ای در ساخت سوله دام، استفاده از بهترین متریال برای ساخت و دقت به بودجه درخواست کننده است.

برای ساخت سوله دام ابعاد را در نظر بگیرید

تعیین ابعاد سوله با توجه به اندازه‌هایی که مشتری آن را بیان می‌کند، ساخته می‌شود. بنابراین ساخت سوله با دهانه بزرگ، گستره فضای بیشتری را به وجود می‌آورد. تعداد دام‌هایی که در این فضا از سوله می‌توان از آن‌ها نگهداری کرد بسیار بیشتر است.البته تنها قرارگیری دام در داخل سوله مطرح نیست. نکته مهم دیگر، استفاده از تجهیزات و همین طور ماشین آلات در ساختار سوله می‌باشد.

استقرار ماشین آلات در ساختار سوله، به فضا نیاز دارد. ساختار سوله باید فضای متناسب برای قرارگیری ماشین آلات را در خود داشته باشد. در غیر این صورت، عدم فضای کافی برای ساختار سوله، مشکلات بسیار زیادی را برای صاحبان کسب و کار به وجود می‌آورد. این خود یک نکته مهم برای تولید سوله متناسب برای دام است.

در ساختار سوله دام، در برخی از فضا‌های تولیدی برای دام، از یک ستون استفاده می‌شود. با حذف و کاهش تعداد ستون‌های موجود در ساختار سوله، می‌توان فضاسازی بهتر و ایده آل‌تری را به وجود آورد. به این شکل، می‌توان بدون هیچ نوع مزاحمتی در ساختار سوله، تمامی تجهیزات را در سوله دامداری قرار داد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.