ویژگی سوله صنعتی

طراحی سوله صنعتی باید به شکل دقیق و با محاسبات استاندارد شکل بگیرد. از انواع جنس‌های کاربردی برای سوله، می‌توان به سازه‌های فلزی اشاره کرد. فولاد برای ساخت سوله، بسیار مقاوم و مستحکم است. البته بسیاری از سوله‌های صنعتی، دارای وزن بیشتری نسبت به سوله‌های دیگر می‌باشند.

با این حال، وزن سنگین برای سوله صنعتی، در واقع، نشان دهنده میزان دوام و استحکام سوله است. مقاومت سوله صنعتی نسبت به سوله‌های کاربردی دیگر در بازار، بسیار بیشتر است. نوع دیگر از جنسی که برای ساخت سوله صنعتی به شدت کاربرد دارد؛ پروفیل است. پروفیل، برای ساخت سوله با کیفیت بالا استفاده می‌شود.

البته سایر تفاوت‌هایی که برای ساخت سوله صنعتی، می‌توان به اندازه و کیفیت با توجه به قیمت آن‌ها اشاره داشت. تعیین ابعاد سوله در مشخص کردن قیمت نهایی تاثیرگذار است. با توجه به این موضوع، سوله صنعتی، برای هر کشوری با توجه به هدف در تولید و میزان سوددهی، بسیار متفاوت است.

ساختار سوله

برای سوله صنعتی، در اصل، طراحی اولیه آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. طراحی منحصر به فرد، برای قرارگیری تجهیزات در ساختار سوله و همین طور دسترسی به شرایط ایده آل، بسیار مهم تلقی می‌شود.

با توجه به این موضوع شرکت‌های سوله سازی در اصفهان برای ساخت سوله، ابتدا ارتفاع سوله و همین طور جنس خاک را در نظر می‌گیرند. جنس خاک، می‌تواند نسبت به تجهیزات کاربردی آن متفاوت باشد.

فاکتور‌هایی که برای طراحی سوله باید از آن‌ها استفاده کرد شامل موارد زیر است:

  • جنس خاک
  • جرثقیل

از جمله فاکتور‌های فوق، مهم‌ترین آن، جنس خاک است. خاک از موارد تعیین کننده برای طراحی یک سوله استاندارد و قابل قبول است. البته ساختار سوله صنعتی و شکل دهی به آن، به کمک افراد مجرب و متخصص در این زمینه انجام می‌شود. بنابراین بهره وری از افرادی که بتوانند با مهارت و تخصص بالا، فرایند سوله سازی را انجام دهند بدون شک انتخاب بسیار درست و شایسته‌ای می‌باشند. با این حال، قاب شیب دار برای سوله صنعتی، استفاده از سیستم قاب فولادی برای مقطع متغیر است.

ویژگی سوله صنعتی

برای ساخت سوله صنعتی و طراحی اولیه آن، دهانه سوله در ابعاد بزرگی ساخته می‌شود. از دلایل بزرگ سازی دهانه سوله صنعتی، ورود و خروج ماشین آلات به داخل سوله می‌باشد. از این جهت، ظاهر ایده آل برای سوله و همین طور طرح‌های متنوع آن، می‌تواند از جمله فاکتور‌های اثربخش، برای سوله صنعتی باشد.

در رابطه با سوله صنعتی، نسبت به وزن آن، وزن سازه سوله صنعتی، بسیار سبک است. اندازه و ابعاد سوله صنعتی، نسبت به نوع کاربرد آن، متفاوت است. به همین جهت، دهانه سوله به میزان 60 متر می‌باشد. این اندازه برای ساختار سوله صنعتی، بیشتر برای کارخانجات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارخانجاتی که به تولید محصولات خاص می‌پردازند. البته در صنعت، نوع کارخانجات و اندازه و ابعاد سوله برای آن‌ها، متفاوت است. به همین جهت، بهره‌مندی از سوله، برای کارخانه می‌تواند به بیست متر و با ارتفاع سوله صنعتی به شش متر نیز برسد.

سوله سفید رنگ

شکل ظاهری سوله صنعتی

از نکات دیگر برای ساخت سوله صنعتی، شکل ظاهری آن است. شکل ظاهری سوله برخلاف کیفیت آن، ارتباط تنگاتنگی در بازدهی آن دارد. برای سوله صنعتی، از قاب استفاده می‌کنند. قاب در ساختار سوله صنعتی، می‌تواند به شکل ساده و یا مرکب باشد. به همین جهت اطراف و تمامی قسمت‌های سوله به غیر از سقف آن، در ساختار سوله صنعتی به کار می‌رود.

در قسمت بیرونی برای ساختار سوله از سایبان نیز استفاده می‌کنند. سایبان‌هایی که می‌تواند در قسمت بیرونی سوله، به صورت یک طرفه و یا دو طرفه باشند. در رابطه با ساختار سوله صنعتی، باید شکل و ساخت سقف آن نیز اشاره داشت. انواع پوشش سقف سوله کاربردهای مختلفی دارند، سقف سوله، به شکل شیب دار است. بنابراین سوله صنعتی، فضاسازی می‌شود.

البته سوله صنعتی می‌تواند به شکل فضایی مانند اسکلت یک ساختمان و یا کارخانه و همین طور آشیانه یک هواپیما نیز ساخته شود.

بخش‌های دیگری که می‌توان از سوله صنعتی استفاده کرد شامل موارد زیر است:

  • انبار
  • مرغداری
  • تعمیرگاه
  • فروشگاه
  • سالن ورزشی

تمامی موارد فوق با ساخت سوله، بازدهی مطلوبی را از نظر سودآوری به وجود می‌آورند. با توجه به این موضوع، تمامی ساخت سوله صنعتی موجود، با دهانه بزرگ و با اندازه و وزن ایده آل ساخته می‌شوند.

انواع سوله صنعتی از نظر ساختار به شرح زیر می‌باشند:

  • سوله قوسی
  • سوله تمام قوسی
  • چند ضلعی
  • تک دهانه
  • چند دهانه

ساخت سوله صنعتی

از جمله نکات مهم در رابطه با طراحی سوله صنعتی، دقت و تخصص در ساخت آن است. البته برای طراحی سوله، باید فاکتور‌های مهمی را در نظر داشت. بی توجهی به نکات ارزشمند در جهت ساخت سوله، می‌تواند ساخت بی کیفیتی را ارائه دهد.

برای ساخت سوله، فاکتور‌های متعددی را از نظر شرایط آب و هوایی تا ارکان دیگر را باید در نظر داشت که شامل:

  • بارش برف
  • نیروی باد
  • ارتفاع
  • شیب
  • پوشش سقف سوله
  • زلزله
  • مقاومت متناسب برای خاک

با اطلاعات استاندارد و درست در رابطه با طراحی سوله، می‌توان از مزیت‌های بیشمار آن بهره‌مند شد. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد برای ساختار سوله، می‌توان به کاهش هزینه‌ها در ساخت سوله اشاره کرد. کاهش هزینه برای ساختار سوله صنعتی نسبت به ساخت یک ساختمان، به شدت کمتر باشد. ساختمان سازی، هزینه بیشتری را نسبت به ساخت سوله به خود اختصاص می‌دهد. یک سوله صنعتی، می‌تواند میزان انعطاف بسیار بالایی را به خود اختصاص دهد.

انعطاف در یک سوله، برای هر بخش بسیار مهم است. ساختار سوله، دارای یک فضای بسیار زیاد و خالی است. بنابراین از این فضا، می‌توان استفاده‌های بسیار زیادی را برد. به همین جهت، در داخل سوله، فعالیت‌های بیشماری انجام می‌شود.

البته برای استفاده از سوله، باید طبق نیازمندی‌ها به آن اشاره داشت. نیازمندی‌هایی که افراد به کمک آن‌ها می‌توانند به شکل قابل توجهی از آن بهره‌مند شوند. طراحی داخلی، خود یک نکته قابل توجه برای ساختار سوله و استفاده بهینه از آن است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.