عوامل تاثیرگذار بر قیمت سوله

موضوعی که امروزه برای تمامی افراد وجود دارد این است که متراژ و اندازه سوله چه اندازه است. در واقع یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت سوله متراژ ساخت سوله است.

اما باید بدانید که عواملی که می‌تواند قیمت سوله استاندارد تأثیر گذار باشد تنها به عنوان مساحت و تعیین ابعاد سوله نیستند و شرکت‌های سوله سازی در اصفهان سایر عوامل را بررسی می‌کنند. عوامل مهم دیگری نیز در تهیه آن تاثیر بگذارد عوامل مهمی مانند جنس، متریال مورد استفاده در ساخت، مورد نوع طراحی سوله، نوع فنداسیون سوله، استاندارد که طرح ریزی شده است، پوشش سخت و مواردی دیگر مواردی هستند که می‌توانند بسیار زیاد بر قیمت سوله استاندارد مورد نظر شما تاثیر گذار باشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سوله استاندارد

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سوله استاندارد عبارتند از:

  1. تخمین قیمت سوله با بررسی تمامی جوانب
  2. نوع طراحی سوله و تاثیر آن بر قیمت سوله
  3. تاثیر محل ساخت سوله بر حظیره ساختمان

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سوله استاندارد

1. تخمین قیمت سوله با بررسی تمامی جوانب

باید بدانید که شرایط موجود می‌تواند تخمین قیمت سوله را کاملاً به یک موضوع تقریبی تعیین کند و شما نمی‌توانید بسیار دقیق قیمت تمام شده را برای سوله خودتان در نظر بگیرید. امروز با توجه به بازار ارز و دلار مواد اولیه مخصوصاً فولادی که شما در مراحل اجرایی ساخت سوله مورد استفاده قرار می‌دهید بسیار زیاد قیمت متغیری دارند.

این موضوع باعث می‌شود تا شما نتواند قیمت تمام شده‌ای را به صورت قطعی برای خود تعیین کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که فولاد نیز نمی‌تواند به صورت کلی تعیین کننده قیمت سوله شما باشد و قیمت سوله با توجه به موارد بسیار مهم دیگری است که می‌تواند تاثیرگذار باشد و می‌تواند که تمام کردن قیمت سوله را برای شما و برای شرکت یک کار سختی تبدیل کند.

اگر شما قصد دارید یک سوله را راه‌اندازی کنید باید توجه کنید که زمانی که به سراغ محاسبه‌قیمت می‌روید فقط نباید مصالح و موارد مختلف سازهای را در نظر بگیرید بلکه در هنگام محاسبه قیمت باید استاندارد و کاربردی بودن سوله را نیز جز یکی از موارد بسیار مهم حساب بیاورید. در واقع کاربردی بودن سوله یکی از موارد بسیار مهمی است که شما حتماً باید آن را در نظر بگیرید. اگر شما به کاربردی بودن و استانداردهای لازم سوله مورد نظرتان دقت نکنید ممکن است که در آینده با مشکلات بسیار زیادی روبرو بشوید؛ پس بهتر است به این موضوع بسیار مهم دقت کنید.

نکته‌ای که وجود دارد این است که شما در ابتدای کار هدف خودتان بهتر است در ساختن سوله هدف کار را مشخص کنید و تا جایی که امکان‌پذیر است و هزینه در نظر دارید می‌توانید از بهترین مصالح استفاده کنید تا بتوانید یک پروژه را تهیه کنید که بدون هیچ مشکل است و کارایی بسیار زیادی برای شما دارد. در واقع یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره ساخت و طراحی و ساخت سوله‌ها قابل اهمیت است این است که شما بتوانید صرفه‌جویی داشته باشید.

این یک موضوع بسیار مهمی است که نباید شما با استفاده از صرفه جویی از کیفیت مصالح خودتان را کم کنید؛ زیرا این موضوع می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را برای شما به وجود بیاورد. شما باید در هزینه‌ها مدیریت داشته باشید تا بتوانید از محصولات و موارد باکیفیت برای ساخت سوله استفاده کنید.

نوع طراحی سوله

2. نوع طراحی سوله

امروزه ساخت سوله به دو صورت انجام می‌گیرد که آن عبارتند از: پیش ساخته و طراحی اولیه. زمانی که شما به سراغ طراحی سوله در مراحل اول می‌روید همین موضوع می‌تواند باعث شود تا شما هزینه‌های کلی ساخت سوله و تعیین کنید.
اما باید بدانید که استفاده از طرح‌های بیش ساخت ممکن است برای تمامی نیازهای شما پاسخگو نباشند و شما باید موارد بسیار مهم دیگری نیز دقت کنید. در نتیجه شما می‌توانید متناسب با نیاز مشتریان طراحی می‌شود.

3. تاثیر محل ساخت سوله بر حظیره ساختمان

از سری موارد بسیار مهمی که در هنگام ساخت سوله در همان ابتدای کار مهندسان حتماً به آن توجه می‌کنند و آن را در نظر می‌گیرد مراحل ساخت سوله است که این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار مستقیمی بر قیمت سوله داشته باشد. در واقع کیفیت خاکی که شما قصد دارید سوله را در آنجا تهیه کنید، پایداری زمین از نظر جنس و متراکم بودن خاک از موارد بسیار مهمی است که شما باید دقت کنید.

انواع طرح‌های سوله براساس قیمت

  • انواع در و پنجره
  • جرثقیل ثابت، وجود نیم طبقه در سوله
  • سیستم تهویه و فن‌ها
  • نازک کاری نمای سوله
  • ارتفاع سقف سوله
  • پوشش‌های سقف سوله
  • انواع عایق کاری را متناسب با هدف‌ها و کاربری که برای سوله در نظر دارید.

طرح اولیه و مشخصات سوله استاندارد در نظر بگیرید که طبیعتاً زمانی که شما این ویژگی‌های مهم را در نظر بگیرید می‌توانید هزینه‌ها را یا افزایش بدهید یا کاهش که این موارد می‌تواند بر روی قیمت سوله شما تاثیر گذار باشد.

انواع طرح‌های سوله براساس قیمت

از مواردی که شما حتما باید به آن دقت کنید نوع کاربری یک سوله می‌باشد که شما قصد دارید از این سوله چه استفاده بکنید. در واقع سوله می‌تواند برای کاربری‌های مختلف استفاده شود که آن‌ها عبارتند از: آشیانه هواپیما، سوله ورزشی، سوله مرغداری و حتی کارگاه.

هر کدام از این سوله‌ها نیاز به مواد طراحی متفاوتی دارند؛ پس به این موضوع بسیار دقت کنید. در نتیجه با توجه به تمام موضوعاتی که گفته شد به عنوان تنها متراژ سوله نیست که باعث می‌شود قیمت ساخت سوله تحت تاثیر قرار بگیرد و شما به موارد مهم دیگر دقت کنید.

در شرایط یکسان سوله‌هایی با امکانات یکسان نیز قیمت مناسبی ندارند؛ زیرا هزینه هر متر مربع در سوله‌های بزرگ بسیار زیاد کاهش پیدا می‌کند پس به این موضوع مهم در دقت کنید. به صورت مثال اگر شما این موضوع را در نظر بگیرید که اگر در آینده سوله شما یک محلی است که شما قصد دارید از آن لیفتراک‌های سنگین را به صورت مداوم عبور بدهید؛ پس در این شرایط وزن بسیار زیادی روی کف سوله به وجود می‌آید پس شما حتماً نیاز دارید تا از زیرسازی و کف ساز‌های بسیار مناسبی استفاده کنید.

برای اینکه شما بتوانید استحکام و حفظ شکل کلی را برای کف در نظر بگیرید این موارد باعث می‌شود تا افزایش قیمت برای سوله شما به وجود بیاورد. به عنوان مثال ارتفاعی که برای یک سوله ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار بیشتر از سوله انبار است؛ پس ویژگی‌های ساده می‌تواند باعث شود تا قیمت افزایش پیدا کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.