محاسبه متراژ سوله

8 عامل موثر در محاسبه متراژ سوله از ضروریات است. یکی از اقدامات بسیار مهم و موثری که همه کارفرمایان بایستی قبل از دریافت سفارش ساخت سوله به آن بپردازند محاسبه متراژ سوله است. نخست بایستی نیازسنجی خوبی از صنعتی که قصد دارید در آن محل سوله احداث کنید به دست آورید.

این مهم تنها با استفاده از تعامل مثبت میان کارفرما و شرکت سوله سازی اصفهان منجر خواهد شد. حال سوالی که به وجود می‌آید این است که متراژ مناسب برای هر نوع کسب و کاری به چه عواملی نیاز دارد و چطور می‌توان میزان و درصد پیش بینی نمود.

نکاتی درباره محاسبه متراژ سوله

به طور کلی برای محاسبه متراژ سازه و سوله‌ای نیاز است به نکات زیر توجه کرد که عبارت است از:

  1. زمین محل راه اندازی پروژه سوله
  2. توجه به اندازه و سایز تجهیزات و ماشین آلات
  3. تنظیم برنامه برای تولید و جریان مواد در کارخانه
  4. ساخت لی اوت مناسب برای کارخانه
  5. شیوه دلفی
  6. همکاری با سوله سازان حرفه‌ای و معروف
  7. آینده نگری و آینده‌پژوهی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

سوله

1. زمین محل راه اندازی پروژه سوله

نخستین نکته که بر روی محاسبات متراژ سوله تاثیر می‌گذارد و به نحوی تعیین کننده متراژ نهایی است اندازه زمین است که برای ساخت سوله جدید در نظر گرفته شده است.

با توجه به شرایط محل احداث سازه کارفرما سازه موظف است در همان ابعاد سوله را راه اندازی کند، بنابراین باید محاسبات متراژ سوله با دقت و وسواس انجام شود. در واقع اساس قرار دادن اندازه زمین در دسترس بستگی به بررسی دقیقه کارشناسان است تا بتوانند هزینه‌های سازه را در سطح مناسبی حفظ کنند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که 70 درصد مساحت زمین به ساخت و ساز اختصاص یافته و دست کم 30 درصد از آن به علت ملاحظاتی از جمله حریم‌بندی و فضاسازی‌های ضروری قابل استفاده نیستند.

2. توجه به اندازه و سایز تجهیزات و ماشین آلات

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که قبل از مراحل اجرایی ساخت سوله بایستی یک شناخت نسبی از صنعت سوله بدست آورید و فهرستی دقیق و کاملی از ماشین آلات و دستگاه‌های موردنیاز تهیه کنید سپس بر اساس آن محاسبات متراژ سوله را تخمین بزنید.

سایز این تجهیزات از دو دیدگاه قابل توجه است:

  • طول و عرض دستگاه که مستقیما بر روی تعیین مساحت کف سوله تاثیر می‌گذارد.
  • ارتفاع سازه: در واقع ارتفاع سازه یک دیدگاه جدی به تجهیزات تولید است. ارتفاع برخی از دستگاه‌های صنعتی خیلی زیاد است به همین دلیل این مسئله بر ارتفاع انتخاب برای سوله اثر می‌گذارد.

همچنین تعدادی از مشاغل صنعتی و تولیدی که عملیات سقفی را به عنوان بخشی از فرایند کاری خود مورد توجه قرار می‌دهند این نکته نیاز به فضاسازی بهینه در راستای رسیدن به اهداف خود دارد.

احداث سوله

3. تنظیم برنامه برای تولید و جریان مواد در کارخانه

برنامه ریزی و تولید به همراه کنترل و نظارت بر روی جریان عبوری مواد از سالن تولید و مونتاژ دارد. با توجه به اینکه مواد اولیه از کجا وارد زنجیره تولید می‌شود و اینکه ایستگاه‌های فرایندی با چه ترتیبی پابرجا هستند و در نهایت محصول نهایی از کدام بخش خط تولید خارج شود مستقیما بر محاسبات متراژ سوله تاثیر می‌گذارد.

اندازه سوله با توجه به جریان تولید در نظر گرفته می‌شود این مسئله باید در محاسبات متراژ سوله نیز گنجانده شود چرا که می‌تواند مشکلاتی ناشی از عدم مطابقت متراژ سوله متوجه مدیران کسب و کار گردد و در میان مدت مشکلات زیادی را ایجاد کند. کارشناسان صنایع بهترین متخصصان برای پیش بینی جریان مواد عبوری و مدیریت عملیات تولید واحدهای صنعتی می‌باشند.

4. ساخت لی اوت مناسب برای کارخانه

مهم‌ترین نکته در طراحی کارخانه یا سالن تولید، لی اوت یا جانمایی است که در حوزه تخصص مهندسان صنایع قرار دارد. برای مشخص کردن شیوه قرار گیری ماشین آلات و ابزار تولید، طراحی سیستم انتقال مواد و استقرار ایستگاه‌های کاری متفاوت در تولید همراه با برنامه ریزی و طراحی در واحدهای صنعتی گفته می‌شود که این مسئله تاثیر بسزایی بر روی محاسبات متراژ سوله می‌گذارد.

5. شیوه دلفی

در واقع افراد با سابقه در هر صنعت از با چندین سال خدمت و فعالیت در زمینه مورد نظر بیش از سایرین نیازها و تمهیدات لازم را برای پاسخگویی به آن در نظر می‌گیرند. تنها کافی است با مدیر مجرب و حرفه‌ای یک مرغداری در مورد احداث پروژه مرغ گوشتی صحبت کنید؛ متوجه خواهید شد که او بعد از تعدادی سوال، مشخصات و ابعاد کلی، فضای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.
فرایند محاسبات متراژ سوله با سرعت بیشتری به اتمام خواهد رسید؛ لذا با مشورت خبرگان صنایع و حرفه‌های مختلف را که به روش دلفی در مدیریت معروف است، اهمیت دهید.

محاسبه متراژ سوله

6. همکاری با سوله سازان حرفه‌ای و معروف

احتمالا با این مورد روبرو شده‌اید که مدیری نیست که دوست داشته باشد اشتباه کند و برای جبران اشتباه خود از پول و وقت خود هزینه کند. در صورتی که خواستار برون سپاری فرایند سوله‌سازی را دارید بهتر است در این زمینه با شرکت‌های حرفه‌ای و نامی سوله سازی در اصفهان همکاری کنید.

با توجه به اینکه تمامی محاسبات متراژ سوله کاملا تخصصی است. باید احداث سوله زیر نظر افراد متخصص و کاربلد به سرانجام برسد تا مشکلی در حین انجام کار به وجود نیاید. تولیدکنندگان حرفه‌ای سازه و سوله بر اساس نوع متراژ سفارش دهنده و محاسبات انجام شده قیمت نهایی را به مشتری ارائه می‌کنند.

برخی از مشتریان تصور می‌کنند که با کاهش متراژ سازه، تا حدود زیادی از هزینه‌های آن‌ها کاسته خواهد شد. این دیدگاه برای اولین بار بر موضوع مهمی تاکید دارد که با یک تحلیل کارشناسی شده فاصله زیادی دارد. صنعت سوله‌سازی نیاز به فضای گسترده‌تری برای شکل گیری و تداوم حیات نیاز دارد در صورتی که متراژ نامناسبی انتخاب شود می‌تواند نتایج نامطلوبی در پی داشته باشد.

7. آینده نگری و آینده‌پژوهی

یک صاحب کسب و کار حرفه‌ای و مجرب کاملا مشرف بر این است که به طور خواسته یا ناخواسته با آینده‌ای متفاوت روبرو خواهد شد که در آن نیازهای واحد صنعتی رشد کرده و جنس نگرانی‌های آن تغییر یافته است. در ضمن به احتمال زیادی فضای فیزیکی گسترده‌ای در ادامه مسیر نیاز خواهد داشت.

آنچه مورد نیاز یک اشتغال است و مهر تایید خبرگان صنعتی را دریافت کرده است؛ به منظور اندازه مورد نظر برای سازه است؛ به همین دلیل این مسئله در محاسبات متراژ سوله گنجانده می‌شود. بنابراین با داشتن دیدگاه آینده نگرانه می‌توان از هزینه‌های گزاف در آینده‌ای نزدیک جلوگیری کرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.