ویژگی سوله جانبی

سوله جانبی به دلیل قرارگیری آن در کنار سوله اصلی، به عنوان یکی از انواع بچه سوله از آن یاد می‌شود. سوله جانبی، یک فضای مطلوب و اضافی را در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌دهد. ویژگی سوله جانبی از نظر ساختار، شبیه به سوله اصلی است. بنابراین این نوع سوله، در خط مستقیم برای سوله اصلی قرار می‌گیرد. سوله جانبی برای انجام برخی از فرایند‌های دیگر به صورت مجزا، در فرایند تولید، نیاز به جداسازی دارد.

در طی مراحل طراحی سوله اصلی می‌توان در کنار آن، سوله جانبی را نیز بر اساس نیاز، طراحی و تولید کرد. سازه اصلی، به عنوان یک سازه جداگانه برای سوله انتخاب می‌شود.

با توجه به نوع طراحی و ساخت سوله با ساختار جانبی، از چهار روش برای طراحی آن استفاده می‌شود. روش‌های کاربردی برای ساخت سوله جانبی که توسط شرکت‌های معتبر سوله سازی های اصفهان انجام می‌شود شامل تک شیب به صورت یک طرفه، تک شیب به شکل دو طرفه، دو شیب یک طرفه و دو شیب به صورت دو طرفه است.

البته مزیت‌های زیادی برای بهره‌مندی از سوله جانبی در کنار سوله اصلی وجود دارد. نکات مثبتی که هر سازنده سوله را بر این می‌دارد که در کنار سوله اصلی، یک سوله جانبی را نیز پیاده سازی کند.

دو عدد سوله در کنار هم

ویژگی سوله جانبی و نکات مثبت آن

سوله جانبی دارای ویژگی و مزیت‌های بسیار زیادی است. این نوع سوله، از نظر ابعاد و اندازه نسبت به سوله اصلی، کوچک‌تر است. البته خصوصیات منحصر به فردی برای سوله جانبی وجود دارد که آن را از سوله اصلی متمایز می‌کند.

از سوله جانبی، بیشتر برای بخش صنایع و کارگاه‌های تولیدی استفاده می‌شود. از ویژگی مثبت برای ساخت سوله جانبی، می‌توان به اندازه کوچک آن اشاره داشت.

عدم نیاز به طراحی در زمان اولیه برای ساخت سوله، از نکات مثبت برای پیاده ریزی سوله جانبی است. سوله جانبی را در هر زمان، می‌توان در کنار سوله اصلی قرار داد.

بنابراین نگرانی در رابطه با قرارگیری سوله جانبی در کنار اصلی وجود ندارد. در اصل، سوله جانبی در کنار سوله اصلی قرار دارد؛ بنابراین سوله جانبی را نمی‌توان به عنوان یک سوله جداگانه در نظر داشت. سوله جانبی، می‌تواند تمامی تنش‌های موجود بر سوله اصلی را کاهش دهد. بنابراین افزایش و تحمل پذیری فوق العاده‌ای را از نیرو‌های وارد آمده بر ساختار سوله دارد.

سوله

کاربرد سوله جانبی

سوله جانبی کاربرد‌های زیادی را با توجه به نیاز به سوله، از خود نشان داده است. بنابراین، از سوله جانبی، به عنوان انبار نیز می‌توان استفاده کرد.
سوله جانبی گزینه مناسب برای خط تولید است.

حتی از آن، به عنوان انبار مواد اولیه نیز استفاده می‌کنند. به منظور انبار، برای محصولات نهایی یک سازه نیز مناسب است. برای بهره‌مندی از تفکیک‌های موجود برای فعالیت‌های مختلف در سوله، مناسب است.
به طور مثال، از سوله جانبی، به عنوان بخشی از آزمایشگاه نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

یا این که می‌توان از آن به عنوان تعمیرگاه قطعات نیز بهره‌مند شد. سوله جانبی مکان مناسب برای استفاده از لوازم و ماشین آلات است. در ساخت سوله، تنها از یک سقف شیب دار برای سوله استفاده می‌شود.

حتی به عنوان پارکینگ اختصاصی برای ماشین آلات سبک و سنگین نیز بهره می‌برند. سوله جانبی، گزینه مطلوب و استانداردی برای سوله مدیریت بحران است.

ویژگی سوله جانبی با ساختار تک شیب یک طرفه

ساختار این سوله، از یک قسمت به دیوار اصلی سوله ارتباط دارد و از قسمت دیگر، دارای یک دیوار مشترک با سوله اصلی است. برای قسمت سقف این نوع سوله، از نوع شیب دار یک طرفه استفاده شده است.

این سوله، از نظر ساختاری، مانند یک سوله که به دو نیم تقسیم بندی شده باشد. بنابراین این نوع سوله، با عدم قرارگیری آن در کنار دیوار اجرایی، تنها ستون‌های کاربردی آن، برای نگه داری از سقف مناسب است. تنها به عنوان سایبان از آن برای ساخت سوله استفاده می‌شده است.
از این مدل از سوله، تنها به عنوان پارکینگ برای قرارگیری خودرو استفاده می‌شود.

ویژگی سوله جانبی تک شیب دو طرفه

برای ساختار این نوع سوله، ابتدا سوله اصلی، از دو قسمت دارای یک سوله جانبی است. این سوله جانبی، تک شیب و به صورت یک طرفه است.
اندازه و ابعاد بسیار متفاوتی برای ساخت این سوله وجود دارد.

دو قسمت از دیوار به صورت جانبی، به سوله مادر و دیوار طولی به سوله جانبی از دو طرف به صورت مشترک، قرار گرفته است. اشتراک گذاری برای این نوع دیوار‌ها، می‌تواند منجر به افزایش مقاومت برای کل سازه و همین طور در برابر تنش‌ها باشد.

ساخت دو عدد سوله در کنار هم

سوله دو شیب یک طرفه چیست؟

در این نوع سازه، یک سوله می‌تواند دارای ابعاد 60 درصدی برای سوله اصلی باشد. سوله جانبی در کنار سوله اصلی با سقف شیب دار در دو قسمت طراحی و تولید می‌شود.
از کاربرد‌های دیگر و متفاوت این نوع سوله، می‌توان به ساخت یک مسیر عبور و مرور اشاره داشت.

سوله دو شیب دو طرفه کدام است؟

این بخش از ساخت برای سوله جانبی، از نظر نوع ساخت، شباهت بسیار زیادی به ساختار تک شیب دو طرفه از خود نشان داده است. این نوع ساخت برای سوله، با ویژگی سقف شیب دار به صورت دو طرفه از دو سمت سوله اصلی ساخته می‌شود.

برای ساخت این نوع سوله، باید زمانبندی درست و استانداردی را به کار بست. شرکت‌های سوله سازی در اصفهان در زمان ساخت سوله اصلی، باید نسبت به ساخت سوله جانبی به شکل همزمان، اقدام کنند.

با توجه به این موضوع، ساخت سوله به شکل همزمان، می‌تواند برای کاهش برخی از هزینه‌ها، مناسب و عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهد. البته از نظر اقتصادی، ساخت همزمان سوله جانبی و اصلی، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

اگر از نظر مالی، ساخت همزمان سوله اصلی و جانبی در کنار هم وجود ندارد؛ باید طراحی اولیه برای ساخت و جای گیری سوله جانبی در کنار سوله اصلی را به وجود آورد. با این کار، در آینده به راحتی می‌توان به ساخت سوله جانبی در کنار سوله اصلی اقدام کرد. در هر صورت، ساخت سوله جانبی در کنار سوله اصلی، یک نیاز و ضرورت نیست.
بلکه با توجه به شرایط ساخت و نیاز افراد نسبت به سوله جانبی، ساخت آن در کنار سوله اصلی، واجب و ضروری است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.