ویژگی‌ سوله کشاورزی

مزایا و ویژگی‌ سوله کشاورزی برای نگهداری غلات در زمان فصل برداشت مناسب است. در کشور ایران، کشاورزی، به عنوان یک صنعت، نیاز داخل و نیمی از بخش صادرات و کشور‌های خارجی را نیز به خود اختصاص داده است.
سودآوری در این زمینه، نیاز به مکانی برای نگهداری میزان زیادی از محصولات و همین طور غلات کشاورزی است. به همین دلیل، سوله کشاورزی، یک مکان مناسب برای نگهداری محصولات کشاورزی و به خصوص غلات است. از مهم‌ترین نگرانی‌های یک کشاورز، محل نگهداری از محصولات، برای جلوگیری از عدم خرابی آن‌ها است.

سوله، یک مکان ایده آل برای کشاورزان، در نگهداری مناسب و صحیح از غلات و محصولات آن‌ها است. با عدم وجود یک مکان مناسب برای نگهداری از محصولات کشاورزی، میزان آسیب و صدمه به محصولات به شدت افزایش پیدا می‌کند.

برای افزایش سودآوری در زمینه کشاورزی انبوه، بهره‌مندی از سوله، بسیار کارساز و مفید است. یک مکان ایده آل، برای نگهداری از غلات، در یک مدت زمان مشخص و معین، سودآوری بسیار مطلوبی را به همراه دارد.

انواع سوله‌ها مکان مناسبی برای نگهداری و قرار گیری غلات و محصولات کشاورزی هستند. البته در صنعت کشاورزی، بهره‌مندی از سوله، به این منظور است. برای صنایع دیگر، سوله کاربرد‌های خاص به خود را می‌طلبد. سوله مناسب برای انبار، در صنعت کشاورزی، اندازه و ابعاد متناسب و استاندارد با خود را می‌طلبد.

در این مورد، سوله انبار، با توجه به میزان حجم تولیدی در ساختار آن و موقعیت و شرایط جغرافیایی، برای یک بخش و منطقه از کشاورزی، مناسب است. البته میزان تجهیزات و موارد کاربردی برای ساختار سوله به میزان قابل توجهی بر روی هزینه و قیمت آن، تاثیر بسیار زیادی را به وجود می‌آورد.

ویژگی‌ سوله کشاورزی عبارت است از:

  • مقاومت و استحکام بالا برای سوله
  • ظرفیت برای ذخیره سازی مواد و محصولات کشاورزی
  • نگهداری بسیار مناسب و سالم از غلات
  • سوله کشاورزی و نقش آن در کیفیت نگهداری از محصول

بسیاری از محصولات کشاورزی، در زمان برداشت تازه و استاندارد می‌باشند. اما با گذشت زمان، در صورت عدم فضای کافی برای نگهداری از آن‌ها، امکان خرابی و عدم استفاده از محصولات به وجود آید. در این مرحله، مشکلات زیادی برای کشاورزان به وجود می‌آید.

سوله کشاورزی

ضرر‌های زیادی کشاورزان در نبود فضای کافی برای نگهداری غلات و محصولات کشاورزی آن‌ها، تهدید می‌کند. در این زمان، سوله، بدون هیچ نوع اُفت در کیفیت محصولات، به درستی از آن‌ها نگهداری می‌کند.

فروش محصولات کشاورزی به شکل مطلوب، همواره از عرضه فراوان محصول مورد نظر شکل می‌گیرد. از مهم‌ترین دلایل برای کسب سود بیشتر برای محصولات کشاورزی، انبار سازی آن‌ها است. با انبار سازی محصولات و ارائه آن‌ها در زمان مناسب، سود بسیار زیادی نصیب کشاورزان و صاحبان محصول می‌شود.

با این حال، احتکار گزینه مناسبی نیست. اما، ارائه سازی محصولات در هر زمان، با قیمت استاندارد و مصوب، هیچ مانعی را برای انبار سازی محصولات به وجود نمی‌آورد. زمان‌هایی که نیاز به نگهداری غلات یا محصولات کشاورزی در سوله افزایش می‌یافت شامل:

  • قحطی
  • جنگ
  • فصل‌های متفاوت سال
  • عدم دسترسی به آذوقه

بیشتر محصولاتی که در سوله برای نگهداری از آن‌ها مفید بود شامل:

  • جو
  • ذرت
  • گندم

این سه فاکتور، از جمله غلات مهم و مصرفی مردم، از گذشته تا به امروز است. غلات فوق، از سه منبع مهم در صنعت تغذیه و امور غذایی در هر کشوری بشمار می‌آید.

گندم

سوله کشاورزی و نوع ساخت آن به چه شکل است؟

بیشتر سوله‌هایی که در صنعت کشاورزی از آن‌ها استفاده می‌شود؛ به صورت انبار می‌باشند. این نوع از انبار‌ها، دارای شاخص‌های مهمی اعم از سنگین و یا سبکی در ساخت می‌باشند.

موقعیت جغرافیایی از نظر آب و هوایی، تاثیرات خاص و فوق العاده‌ای را برای ساخت سوله سنگین و سبک می‌گذارد که شرکت‌های معتبر سوله سازی اصفهان ملزم به اجرای آن هستند. به طور مثال، برای فصل‌های سرد سال و میزان بارش‌های شدید برف و باران، بهره‌مندی از سوله سنگین گزینه مناسبی است.

در فصل سرد سال و در شرایط و موقعیت جغرافیایی هر منطقه، امکان ریزش برف و باران و طوفان بسیار زیاد است. بنابراین تمامی موارد فوق، امکان خرابی برای سوله‌های سبک را به وجود می‌آورد.

بنابراین سوله سنگین، در برابر تمامی شرایط آب و هوایی و جغرافیایی با مشکل مواجه نمی‌شود. در ساختار سوله سنگین، از عرشه فولادی استفاده شده است. این نوع عرشه در برابر هر نوع وزش باد تند و برف، مقاومت و استحکام بسیار زیادی را از خود نشان می‌دهد. البته در منطقه‌های گرم و خشک، با میزان بارش بسیار اندک رو به رو می‌باشیم. در این زمان، بهره‌مندی از سوله‌های سبک با ساختار تیرورقی، به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرد.

چرا استفاده از سوله کشاورزی مهم است؟

سوله با ساختار انبار برای غلات و یا هر صنعت دیگر، از اهمیت بسیار بالا و ویژه‌ای برخوردار است. البته برنامه و طراحی‌های خاص و متناسب برای ساختار سوله شکل می‌گیرد.

1. سوله کشاورزی از نظر اقتصادی به صرفه است

از جمله نکات مهم دیگر در رابطه با سوله اقتصادی، بسیار به صرفه و مناسب است. در سوله کشاورزی، نگهداری از غلات، گندم، جو و همین طور برنج، در یک زنجیره غذایی، کمک کننده است. اگر غلات، با گذشت زمان، با مشکلات زیادی رو به رو شوند امکان فاسد سازی و همین طور آفت گرفتگی در آن‌ها زیاد می‌شود.

با هر نوع آفت زدگی به محصولات کشاورزی، سرمایه کشاورزان، به شدت از بین می‌رود. این خود یک موضوع بسیار نگران کننده برای کشاورزان است. مواجه با مشکل غلات و تغذیه یک جامعه، از عدم مدیریت در انبارداری و نگهداری از محصولات کشاورزی برای مدت زمان طولانی است.

2. سوله کشاورزی و کیفیت محصولات

از جمله نکات ارزشمند در رابطه با سوله کشاورزی، کیفیت در ذخیره سازی غلات و محصولات است. بنابراین در صورت ذخیره سازی نادرست برای محصولات کشاورزی، امکان از دست رفتن محصولات و غلات شکل می‌گیرد.
بنابراین به نوعی با گذشت زمان، تمامی ویژگی و خاصیت غلات از بین می‌رود.

این خود یک موضوع نگران کننده و مهم برای نگهداری از غلات به شکل صحیح در ساختار سوله است. در هر صورت، سوله کشاورزی، می‌تواند فاکتور مناسب و استانداردی برای نگهداری از محصولات و غلات با کیفیت بالا باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.